Zoo / Ocean

Cel:
Nie zostać złapanym przez berka.
Miejsce:
mała sala, hala sportowa, plener
Sprzęt:
brak sprzętu
Liczba uczestników:
8 - 30
Wiek:
5 - 12
Dodatkowe cechy:
średni czas trwania (ok 2-5 minut), bez przygotowań, gry indywidualne
Co rozwija:
zwinność, koordynację
PRZYGOTOWANIE:
- W zależności od liczby uczestników utwórz 3 lub więcej drużyn.
- Nadaj każdej z drużyn nazwę (owce, konie, krowy, chomiki itp.) i wyznacz miejsce startu na końcu sali/terenu.
- Wyznacz 2/3 berków, którzy stoją na środku sali.
ZASADY:
- Berek wywołuje jedną grupę, która ma teraz za zadanie dostać się na drugą stronę sali/terenu nie złapana.
- Kto zostanie złapany musi wykonać zadanie, np. kółko dookoła boiska. Potem może wrócić do zabawy.
- Jeżeli berek zawoła ,,ZOO", wówczas wszystkie grupy muszą przebiec na drugą połowę.