Berek ranny

Cel:
Nie zostać złapanym przez berka.
Miejsce:
mała sala, hala sportowa, plener
Sprzęt:
brak sprzętu
Liczba uczestników:
5 - 24
Wiek:
6 - 11
Dodatkowe cechy:
średni czas trwania (ok 2-5 minut), bez przygotowań, gry indywidualne
Co rozwija:
szybkość, zwinność, koordynację, wytrzymałość
PRZYGOTOWANIE:
- Wyznacz pole do zabawy.
- Wybierz kilku berków.
ZASADY:
- Uczestnicy poruszają się po wyznaczonym polu.
- Złapana osoba staje się berkiem, ale jednocześnie trzyma się ręką w miejscu dotknięcia przez poprzedniego goniącego.
MODYFIKACJE:
- Berkowie wybrani są na stałe. Uciekający mają 3 życia: • pierwsze (życie) złapanie – uciekający trzyma się ręką w miejscu dotknięcia przez berka; • drugie złapanie – uczestnik trzyma drugą rękę w miejscu drugiego dotknięcia; • trzecie złapanie – uczestnik wychodzi poza pole zabawy i wykonuje określone przez prowadzącego zadanie ruchowe.
- Berkowie wybrani są na stałe. 2–3 osoby stają się karetkami i czekają w szpitalu (miejsce wyznaczone poza strefą zabawy). Złapana osoba staje z ręką w górze oznajmiając, że jest ,,ranna". Karetka wjeżdża na teren zabawy i bierze daną osobę „na barana”. „Karetka” wiezie rannego do szpitala. Ranny zostaje w szpitalu dopóki „karetka” nie przywiezie kolejnej ,,rannej" osoby. Może wrócić do gry tylko poprzez przewiezienie jej na teren zabawy przez karetkę.