Przeciąganie za sznurek

Cel:
Zmuszenie przeciwnika do opuszczenia wyznaczonego miejsca.
Miejsce:
mała sala, hala sportowa, plener
Sprzęt:
lina/skakanka, inny
Liczba uczestników:
2 - 2
Wiek:
10 - 45
Dodatkowe cechy:
średni czas trwania (ok 2-5 minut), gry indywidualne
Co rozwija:
zwinność, koordynację, równowagę
PRZYGOTOWANIE:
- Dobierz uczestników w dwójki.
- Zawodnicy, trzymając końce sznurka, stoją na dwóch pieńkach po ściętych drzewach. Pieńki z drzew mogą być zastąpione kamieniami lub wyrysowanymi kołami.
ZASADY:
- Na sygnał zawodnicy poprzez pociąganie za sznurek starają się zmusić przeciwnika do zaskoczenia z pieńka.
- Nie wolno umyślnie i nieoczekiwanie wypuszczać sznurka z rąk.
- Wygrywa zawodnik, który zmusi przeciwnika do zaskoczenia z pieńka.