Wypchnij z koła
Kategorie:
Na-WF 
Cel:
Wypchnąć przeciwnika z koła.
Miejsce:
mała sala, hala sportowa, plener
Sprzęt:
taśma
Liczba uczestników:
2 - 30
Wiek:
9 - 28
Dodatkowe cechy:
średni czas trwania (ok 2-5 minut), gry indywidualne
Co rozwija:
zwinność, siłę
PRZYGOTOWANIE:
- Utwórz dwie drużyny.
- Zawodnicy drużyn ustawiają się w szeregach naprzeciwko siebie, w odległości 8 10 kroków.
- Na środku między drużynami wyznacza się koło o średnicy 4 – 6 kroków.
ZASADY:
- Prowadzący wywołuje po jednym zawodniku z każdej drużyny.
- Wchodzą oni do środka koła i na sygnał starają się wypchnąć przeciwnika z koła.
- Ten, komu się to uda, zdobywa punkt dla drużyny.
- Przegrywa zawodnik, który przekroczy obwód koła lub dotknie jego linii dowolną częścią ciała.
- Po zakończeniu walki do koła wchodzą kolejni zawodnicy wywołani przez prowadzącego.
- Jeżeli walka się przeciąga, przerywa się ją po jednej minucie, nie zaliczając punktów żadnej drużynie.
- Dozwolone są jedynie chwyty i odepchnięcia. Nie wolno zadawać ciosów.
- Wygrywa drużyna, której zawodnicy zdobędą więcej punktów.