Kto pierwszy do mety

0 (0)

Kategorie:
Cel:
0
(0)

Jak najszybsze dotarcie do mety.

0 (0)

Miejsce: mała sala, hala sportowa, plener
Sprzęt: pachołki
Liczba uczestników: 6 - 30
Wiek: 7 - 13
Dodatkowe cechy: średni czas trwania (ok 2-5 minut), kto pierwszy, gry indywidualne
Co rozwija: szybkość

PRZYGOTOWANIE:

  • Ustaw uczestników w szeregu na linii startu.
  • W odległości 20 – 30 kroków wyznacz półmetek chorągiewką lub pachołkiem.

ZASADY:

  • Na sygnał prowadzącego wszyscy biegną do półmetka, okrążają go prawym bokiem i wracają na linię startu.
  • Zawodnik, który pierwszy minie linię, otrzymuje 3 punkty, drugi – 2 punkty, trzeci – 1 punkt.
  • Wyścig powtarza się trzy lub cztery razy.
  • Za każdym razem uczestnicy zmieniają miejsce startowe w szeregu.
  • Wygrywa zawodnik, który zdobędzie najwięcej punktów.

MODYFIKACJE:

  • Jeżeli w grupie znajdują się uczestnicy o zróżnicowanym wieku lub posturze, to można próbować wyrównania szans. Najmłodsi (najdrobniejsi) będą startować z linii startu, natomiast starsi (najsilniejsi) – z dalszych odległości, na przykład za każdy rok różnicy zwiększa się dystans o 5 kroków. Linia mety (startu w powrotnej drodze) jest wspólna dla wszystkich.