Ekstrameta
Kategorie:
Na-WF 
Cel:
Trafić piłką przeciwnika.
Miejsce:
mała sala, hala sportowa, plener
Sprzęt:
piłka
Liczba uczestników:
10 - 30
Wiek:
8 - 15
Dodatkowe cechy:
długa gra (powyżej 5 min), na punkty, gry drużynowe
Co rozwija:
zwinność, komunikację, celność
PRZYGOTOWANIE:
- W grze mogę brać udział dwie drużyny po 5 15 osób.
- Utwórz pole gry o kształcie koła, dostosowane wielkością do liczby grających.
- Podziel uczestników na dwie drużyny.
- Jedna z drużyn drogą losowania zostaje zespołem atakującym i zajmuje miejsce na obwodzie koła, a druga wchodzi do środka koła.
ZASADY:
- Zawodnicy atakujący są w posiadaniu piłki.
- Na sygnał atakujący zaczynają podawać między sobą piłkę ponad głowami obrońców, którzy starają się poruszać w środku koła tak, aby być zawsze jak najdalej od piłki.
- Zadaniem atakujących jest w dogodnym momencie trafić rzucaną piłką w jednego z obrońców.
- Jeżeli rzut okaże się niecelny, następuje zmiana ról, atakujący przechodzą do środka koła.
- Jeżeli obrońca zostanie trafiony, stara się jak najszybciej chwycić piłkę i z miejsca złapania piłki trafić w uciekających zawodników z drużyny atakującej.
- Jeżeli trafi uciekającego, również następuje zmiana ról, gdy jednak chybi, gra rozpoczyna się od początku.
- Obrońcom nie wolno łapać piłki przy rzucie atakującego, złapanie bowiem traktowane jest jak trafienie zawodnika.
- Grę można prowadzić na czas wtedy wygrywa drużyna, która w określonym czasie trafiła więcej przeciwników, lub na punkty w tym przypadku zwycięstwo przypada zespołowi, który wcześniej uzyskał określoną liczbę trafień.