Rekin i rybki

0 (0)

Kategorie:
Cel:
0
(0)

Nie dać się złapać rekinowi.

0 (0)

Miejsce: mała sala, hala sportowa, plener
Sprzęt: brak sprzętu
Liczba uczestników: 9 - 27
Wiek: 7 - 11
Dodatkowe cechy: średni czas trwania (ok 2-5 minut), na punkty, gry drużynowe
Co rozwija: szybkość, zwinność

PRZYGOTOWANIE:

  • Wybierz osobę, która będzie "rekinem".
  • Podziel pozostałych uczestników na dwie drużyny.
  • Drużyny ustawiają się w szeregach naprzeciwko siebie, na wyznaczonych liniach oddalonych od siebie o 15 – 20 kroków.
  • "Rekin" ustawia się na środku, między liniami.

ZASADY:

  • Na sygnał zawodnicy obu drużyn jednocześnie przebiegają do przeciwległych linii.
  • W tym czasie "rekin" stara się dotknąć ręką przebiegających zawodników.
  • Po każdym przebiegnięciu "rekin" podaje liczbę złapanych z obu drużyn.
  • Złapani przez "rekina" nadal pozostają w grze.
  • Za każdego złapanego drużyna otrzymuje punkt karny.
  • Gra trwa do momentu, aż któraś z drużyn otrzyma uprzednio określoną liczbę punktów karnych, na przykład 5. W tej sytuacji wygrywa drużyna przeciwna.

MODYFIKACJE:

Brak