Zamek królewski
Kategorie:
Na-WF 
Cel:
Wypchnąć innych uczestników poza strefę.
Miejsce:
mała sala, hala sportowa, plener
Sprzęt:
taśma
Liczba uczestników:
3 - 10
Wiek:
6 - 10
Dodatkowe cechy:
średni czas trwania (ok 2-5 minut), gry indywidualne
Co rozwija:
zwinność, siłę
PRZYGOTOWANIE:
- Narysuj kredą na podłożu zamek.
- Powinien być na tyle duży, żeby wszyscy uczestnicy mogli się w nim zmieścić.
- Uczestnicy siadają plecami do siebie w środku zamku.
ZASADY:
- Na sygnał wszyscy zaczynają przepychać się plecami starając się wypchnąć pozostałych poza granice zamku.
- Każdy, kto przekroczy stopą linię, odpada z gry.
- Wypchnąć uczestników można tylko plecami.
- Ostatnia osoba, która pozostanie w zamku, wygrywa grę i zostaje królem lub królową.