SZCZUR

0 (0)

Kategorie:
Cel:
0
(0)

Uzyskanie jak najmniejszej liczby punktów ujemnych

0 (0)

Miejsce: mała sala, hala sportowa, plener
Sprzęt: lina/skakanka
Liczba uczestników: 6 - 22
Wiek: 8 - 13
Dodatkowe cechy: średni czas trwania (ok 2-5 minut), na punkty, gry indywidualne, gry drużynowe
Co rozwija: skoczność

PRZYGOTOWANIE:

  •  Przygotuj boisko o wymiarach połowy boiska do siatkówki.
  •  W grze uczestniczą trzy drużyny (mogą być dwie, przy mniejszej liczbie uczestników) o równej liczbie zawodników, którzy na przemian ustawiają się na obwodzie koła, twarzami do środka.
  •  W środku koła staje prowadzący, trzymając za wolny koniec linki tzw. "szczura”.

ZASADY:

  • Prowadzący wprowadza w ruch kołowy „szczura”, tak że porusza się on pod stopami zawodników, na wysokości ok. 10 30 centymetrów.
  • Zadaniem zawodników jest podskakiwanie do góry i unikanie dotknięcia przez „szczura”.
  •  Zawodnik dotknięty pozostaje w grze, ale jego drużyna otrzymuje punkt ujemny.
  •  Gra toczy się aż do uzyskania przez jedną z drużyn określonej liczby trafień, np. 3.
  •  Wygrywa drużyna, która będzie miała najmniej punktów ujemnych.

MODYFIKACJE:

można zrealizować grę indywidualnie na eliminację