SZCZUR
Kategorie:
Na-WF 
Cel:
Uzyskanie jak najmniejszej liczby punktów ujemnych
Miejsce:
mała sala, hala sportowa, plener
Sprzęt:
lina/skakanka
Liczba uczestników:
6 - 22
Wiek:
8 - 13
Dodatkowe cechy:
średni czas trwania (ok 2-5 minut), na punkty, gry indywidualne, gry drużynowe
Co rozwija:
skoczność
PRZYGOTOWANIE:
- Przygotuj boisko o wymiarach połowy boiska do siatkówki.
- W grze uczestniczą trzy drużyny (mogą być dwie, przy mniejszej liczbie uczestników) o równej liczbie zawodników, którzy na przemian ustawiają się na obwodzie koła, twarzami do środka.
- W środku koła staje prowadzący, trzymając za wolny koniec linki tzw. "szczura”.
ZASADY:
- Prowadzący wprowadza w ruch kołowy „szczura”, tak że porusza się on pod stopami zawodników, na wysokości ok. 10 30 centymetrów.
- Zadaniem zawodników jest podskakiwanie do góry i unikanie dotknięcia przez „szczura”.
- Zawodnik dotknięty pozostaje w grze, ale jego drużyna otrzymuje punkt ujemny.
- Gra toczy się aż do uzyskania przez jedną z drużyn określonej liczby trafień, np. 3.
- Wygrywa drużyna, która będzie miała najmniej punktów ujemnych.