Igrzyska Śmierci

0 (0)

Kategorie:
Cel:
0
(0)

Wygranie igrzysk.

0 (0)

Miejsce: hala sportowa, plener
Sprzęt: piłka, szarfy, inny
Liczba uczestników: 10 - 30
Wiek: 9 - 15
Dodatkowe cechy: długa gra (powyżej 5 min), gry indywidualne
Co rozwija: zwinność, koordynację, celność, spostrzegawczość

PRZYGOTOWANIE:

  • Wyznacz teren do gry. Na środku terenu wyznacz specjalną przestrzeń (róg obfitości).
  • W rogu obfitości umieść piłki i makarony pływackie.
  • Utwórz drużyny 2 osobowe (dystrykty)
  • Każdy dystrykt otrzymuje nazwę. Każdy zawodnik dostaje szarfę, którą przewiesza sobie z prawej strony na biodrach. Szarfy nie mogą być przywiązane!
  • Napisz nazwy dystryktów na plakacie przy rogu obfitości.
  • Prowadzący staje się głową gry. Staje niedaleko plakatu.
  • Wyznacz z uczestników kilka osób, które będą pomocnikami. Zadaniem pomocników jest nadzorować całą zabawę by przebiegała w duchu fair play.

ZASADY:

  • Dystrykty ustawiają się dookoła rogu obfitości w odległości około 20 metrów.
  • Prowadzący (głowa gry) zaczyna odliczanie i krzyczy "start!".
  • Jeżeli zawodnik zejdzie ze swojego pola startu przed rozpoczęciem, odpada.
  • Po starcie uczestnicy mogą pobiec do pola obfitości by zdobyć broń (makaron lub piłkę) albo uciec.
  • W dowolnym momencie gry zawodnicy mogą tworzyć i zdradzać sojusze.
  • Zawodnicy nie mogą eliminować nikogo ze swojego dystryktu ani siebie.
  • Uczestnik uznany jest za wyeliminowanego, jeżeli utraci swoją szarfę.
  • Uczestnik jest też uznany za wyeliminowanego, gdy zostanie trafiony piłką lub makaronem. Trafienie eliminujące liczy się od ramion do pasa. Jeżeli zawodnik zostanie trafiony w rękę poniżej łokcia, nie może jej używać do końca gry. Jeżeli zawodnik zostanie trafiony bronią w nogę, nie może już biegać w czasie gry.
  • Piłki mogą być jedynie rzucane, a makarony rzucane lub trzymane w dłoni jako broń.
  • Gdy zawodnik odpada staje się wilkiem. Musi udać się do głowy gry, która wykreśli zawodnika z plakatu. Od teraz musi nosić swoją szarfę na głowie lub wokół szyi.
  • Wilki mają za zadanie zdjęcie szarfy "żyjącym" uczestnikom. Wilki nie mogą tworzyć sojuszy z ludźmi, ale mogą polować z innymi wilkami.
  • Wilki nie mogą używać broni, ale mogą zostać nią wyeliminowane. Po zostaniu wyeliminowanym, wilk musi się zregenerować, czyli dotknąć plakatu koło rogu obfitości.
  • Ostatni żyjący dystrykt wygrywa grę.

MODYFIKACJE:

Brak