Igrzyska Śmierci
Kategorie:
Na-WF 
Cel:
Wygranie igrzysk.
Miejsce:
hala sportowa, plener
Sprzęt:
piłka, szarfy, inny
Liczba uczestników:
10 - 30
Wiek:
9 - 15
Dodatkowe cechy:
długa gra (powyżej 5 min), gry indywidualne
Co rozwija:
zwinność, koordynację, celność, spostrzegawczość
PRZYGOTOWANIE:
- Wyznacz teren do gry. Na środku terenu wyznacz specjalną przestrzeń (róg obfitości).
- W rogu obfitości umieść piłki i makarony pływackie.
- Utwórz drużyny 2 osobowe (dystrykty)
- Każdy dystrykt otrzymuje nazwę. Każdy zawodnik dostaje szarfę, którą przewiesza sobie z prawej strony na biodrach. Szarfy nie mogą być przywiązane!
- Napisz nazwy dystryktów na plakacie przy rogu obfitości.
- Prowadzący staje się głową gry. Staje niedaleko plakatu.
- Wyznacz z uczestników kilka osób, które będą pomocnikami. Zadaniem pomocników jest nadzorować całą zabawę by przebiegała w duchu fair play.
ZASADY:
- Dystrykty ustawiają się dookoła rogu obfitości w odległości około 20 metrów.
- Prowadzący (głowa gry) zaczyna odliczanie i krzyczy "start!".
- Jeżeli zawodnik zejdzie ze swojego pola startu przed rozpoczęciem, odpada.
- Po starcie uczestnicy mogą pobiec do pola obfitości by zdobyć broń (makaron lub piłkę) albo uciec.
- W dowolnym momencie gry zawodnicy mogą tworzyć i zdradzać sojusze.
- Zawodnicy nie mogą eliminować nikogo ze swojego dystryktu ani siebie.
- Uczestnik uznany jest za wyeliminowanego, jeżeli utraci swoją szarfę.
- Uczestnik jest też uznany za wyeliminowanego, gdy zostanie trafiony piłką lub makaronem. Trafienie eliminujące liczy się od ramion do pasa. Jeżeli zawodnik zostanie trafiony w rękę poniżej łokcia, nie może jej używać do końca gry. Jeżeli zawodnik zostanie trafiony bronią w nogę, nie może już biegać w czasie gry.
- Piłki mogą być jedynie rzucane, a makarony rzucane lub trzymane w dłoni jako broń.
- Gdy zawodnik odpada staje się wilkiem. Musi udać się do głowy gry, która wykreśli zawodnika z plakatu. Od teraz musi nosić swoją szarfę na głowie lub wokół szyi.
- Wilki mają za zadanie zdjęcie szarfy "żyjącym" uczestnikom. Wilki nie mogą tworzyć sojuszy z ludźmi, ale mogą polować z innymi wilkami.
- Wilki nie mogą używać broni, ale mogą zostać nią wyeliminowane. Po zostaniu wyeliminowanym, wilk musi się zregenerować, czyli dotknąć plakatu koło rogu obfitości.
- Ostatni żyjący dystrykt wygrywa grę.