Kto szybciej zmieni kapitana
Kategorie:
Na-WF
Cel:
Złapanie piłki przez ostatniego zawodnika
Miejsce:
hala sportowa, plener
Sprzęt:
piłka
Liczba uczestników:
10 - 16
Wiek:
11 - 17
Dodatkowe cechy:
średni czas trwania (ok 2-5 minut), gry drużynowe
Co rozwija:
zwinność, komunikację, celność
PRZYGOTOWANIE:
- Przygotuj boisko o wymiarach jak do koszykówki, z wyznaczonymi liniami bocznymi i końcowymi.
- Przy obu liniach końcowych wyznacza się po jednym kole o promieniu 2 metrów.
- W grze biorą udział dwie drużyny o jednakowej liczbie zawodników.
- W drużynach zawodnicy kolejno odliczają, każdy zapamiętuje swój numer.
- Do kół wchodzą zawodnicy nr 1 jako kapitanowie.
- Drogą losowania jedna drużyna otrzymuje piłkę.
ZASADY:
- Na sygnał prowadzącego zawodnicy posiadający piłkę starają się przez podania doprowadzić ją do koła i podać swojemu kapitanowi.
- Po złapaniu piłki przez kapitana w kole zamienia się on miejscem z kolejnym zawodnikiem swojej drużyny, a piłkę otrzymuje drużyna przeciwna.
- W czasie podań piłki drużyna przeciwna stara się wejść w jej posiadanie i podać do swojego kapitana.
- Obowiązują przepisy stosowane w koszykówce.
- Gra się kończy, kiedy ostatni zawodnik jednej z drużyn będąc w roli kapitana, złapie piłkę — jego drużyna wygrywa.