Kto szybciej zmieni kapitana

0 (0)

Kategorie:
Cel:
0
(0)

Złapanie piłki przez ostatniego zawodnika

0 (0)

Miejsce: hala sportowa, plener
Sprzęt: piłka
Liczba uczestników: 10 - 16
Wiek: 11 - 17
Dodatkowe cechy: średni czas trwania (ok 2-5 minut), gry drużynowe
Co rozwija: zwinność, komunikację, celność

PRZYGOTOWANIE:

  • Przygotuj boisko o wymiarach jak do koszykówki, z wyznaczonymi liniami bocznymi i końcowymi.
  •  Przy obu liniach końcowych wyznacza się po jednym kole o promieniu 2 metrów.
  • W grze biorą udział dwie drużyny o jednakowej liczbie zawodników.
  •  W drużynach zawodnicy kolejno odliczają, każdy zapamiętuje swój numer.
  •  Do kół wchodzą zawodnicy nr 1 jako kapitanowie.
  •  Drogą losowania jedna drużyna otrzymuje piłkę.

ZASADY:

  •  Na sygnał prowadzącego zawodnicy posiadający piłkę starają się przez podania doprowadzić ją do koła i podać swojemu kapitanowi.
  •  Po złapaniu piłki przez kapitana w kole zamienia się on miejscem z kolejnym zawodnikiem swojej drużyny, a piłkę otrzymuje drużyna przeciwna.
  • W czasie podań piłki drużyna przeciwna stara się wejść w jej posiadanie i podać do swojego kapitana.
  • Obowiązują przepisy stosowane w koszykówce.
  •  Gra się kończy, kiedy ostatni zawodnik jednej z drużyn będąc w roli kapitana, złapie piłkę — jego drużyna wygrywa.

MODYFIKACJE:

Podobną grę można zastosować do piłki ręcznej oraz piłki nożnej