DRUŻYNOWY WYŚCIG SKOKAMI

0 (0)

Kategorie:
Cel:
0
(0)

Zdobycie jak największej liczby punktów

0 (0)

Miejsce: mała sala, hala sportowa, plener
Sprzęt: pachołki
Liczba uczestników: 8 - 30
Wiek: 9 - 14
Dodatkowe cechy: średni czas trwania (ok 2-5 minut), na punkty, gry drużynowe
Co rozwija: skoczność, komunikację

PRZYGOTOWANIE:

  • Przygotuj boisko o wymiarach połowy boiska do siatkówki z wyznaczonymi liniami startu i oddalonego o 9m półmetka.
  •  Na linii półmetka ustaw po 1 chorągiewce dla każdej z drużyn. 2. W grze biorą udział dwie drużyny o jednakowej liczbie zawodników oraz dwóch sędziów.
  •  Drużyny w rzędach, trzymając za biodra poprzedników, stają przed linią startu, naprzeciwko swoich chorągiewek ustawionych na półmetku.
  • Sędziowie stoją obok drużyn.

ZASADY:

  • Na sygnał prowadzącego drużyny startują jednocześnie, poruszając się do półmetka i po okrążeniu chorągiewki wracają na linię startu — skokami obunóż, trzymając się wzajemnie za biodra.
  •  Drużyna, która szybciej ustawi się na linii startu w takiej pozycji, w jakiej startowała (w rzędzie), otrzymuje 10 punktów, druga — 9 punktów.
  • Za każdy popełniony przez zawodnika i zgłoszony przez sędziego błąd: rozłączenie stóp w czasie skoków, rozerwanie się rzędów, nieominięcie chorągiewki na półmetku — drużynie odejmuje się po 1 punkcie.
  • Wygrywa drużyna, której po uwzględnieniu błędów pozostanie więcej punktów.

MODYFIKACJE:

Brak