Kopnij puszkę

Cel:
Złapanie uczestników.
Miejsce:
plener
Sprzęt:
brak sprzętu
Liczba uczestników:
6 - 22
Wiek:
6 - 11
Dodatkowe cechy:
długa gra (powyżej 5 min), bez przygotowań, gry indywidualne
Co rozwija:
szybkość, spostrzegawczość
PRZYGOTOWANIE:
- Wybierz gracza, który będzie szukał.
- Przekaż dla szukającego puszkę.
ZASADY:
- Gracz, który jest "tym" zaczyna kopiąc puszkę i licząc do 100.
- W tym czasie pozostali gracze chowają się.
- Gdy kopacz skończy liczyć stawia puszkę i krzyczy "gotowi czy nie, przybywam".
- Kopacz szuka innych graczy. Gdy znajdzie, krzyczy jej/jego imię i biegnie do puszki, by pierwszy ją przewrócić.
- Jeżeli mu się nie uda przewrócić puszki jako pierwszemu lub pomyli imię osoby, zaczyna od nowa (kopie puszkę i liczy do 100), a w tym czasie uczestnicy mogą zmienić swoje kryjówki.
- Jeżeli szukający skutecznie zaklepie daną osobę, gracz ten musi stać koło puszki.
- Inne osoby ukrywające się, mogą ratować złapanych przewracając puszkę będąc niezauważonym. Wówczas również Kopacz zaczyna liczyć i kopać puszkę od nowa.
- Gra kończy się gdy każdy zostanie złapany lub po określonym czasie gry.