Flagi ORG
Kategorie:
Terenowe 
Cel:
Zdobycie flagi przeciwnika.
Miejsce:
plener
Sprzęt:
szarfy
Liczba uczestników:
10 - 40
Wiek:
8 - 16
Dodatkowe cechy:
długa gra (powyżej 5 min), na punkty, kto pierwszy, gry drużynowe
Co rozwija:
szybkość, zwinność, komunikację, spostrzegawczość
PRZYGOTOWANIE:
- Ustal pole do gry i podziel je na pół wyraźną linią.
- Podziel zawodników na dwie drużyny. Ustawiają się one na swoich połowach.
- Daj każdej drużynie jedną szarfę (flagę).
- Drużyny ustalają położenie flagi na swojej połowie.
- Gdy lokalizacja zostanie ustalona zaznacz wokół każdej flagi okrąg o promieniu 3 metrów.
ZASADY:
- Celem gry jest zdobycie flagi przeciwnej drużyny i dostarczenie jej na swoja połowę.
- Uczestnik, który wtargnął na teren drużyny przeciwnej, może zostać złapany przez rywali. Wystarczy, że przeciwnik go dotknie.
- Złapany zawodnik staje w rozkroku i czeka aż ktoś z jego drużyny go wybawi. Wybawić można tylko w jeden sposób należy przejść osobie złapanej pod nogami.
- Jeśli złapie się przeciwnika, który wykradł flagę, flaga wraca na swoje pierwotne miejsce.
- Obszar linii środkowej oraz wnętrze kręgu wokół flagi przeciwnika to obszary, które są neutralne. Nie wolno na nich łapać, ani nie można zostać złapanym.
- Jeśli ktoś z drużyny wykradnie flagę drużynie przeciwnej i dostarczy ją na własny teren, cała drużyna zdobywa 1 punkt.
- Punkt można zdobyć tylko wtedy, kiedy własna flaga nie jest wykradziona.
- Gra trwa określoną ilość czasu. Kto po upływie wyznaczonego czasu ma więcej punktów wygrywa.
MODYFIKACJE:
- Więzienie: zawodnicy złapani zamiast zostawać w miejscu złapania przenoszą się do specjalnie oznaczonego pola (więzienie). By uratować osobę z więzienia, zawodnik z tej samej drużyny musi wbiec do więzienia nie złapany i złapać uczestnika za rękę. Wtedy obaj zawodnicy mogą wrócić spokojnie na swoją połowę i grać dalej.
- Złoty punkt: Wygrywa drużyna, która jako pierwsza przeniesie flagę przeciwnika na swoją połowę. Jeżeli osoba, która niosła flagę została złapana, zostawia ona flagę w miejscu, złapania,a sama rusza do więzienia. Jeżeli po upływie ustalonego czasu gry żadna z drużyn nie przeniosła flagi przeciwnika, wygrywa drużyna, której udało się przenieść flagę przeciwnika najbliżej swojej połowy.