Skarb strażnika
Kategorie:
Terenowe 
Cel:
Zdobycie jak największej ilości dukatów.
Miejsce:
plener
Sprzęt:
inny
Liczba uczestników:
16 - 67
Wiek:
9 - 18
Dodatkowe cechy:
długa gra (powyżej 5 min), na punkty, gry drużynowe
Co rozwija:
integracja, komunikację
PRZYGOTOWANIE:
- Przygotuj dużą ilość monet (dukatów). Monetą mogą być czekoladki w złotym opakowaniu, wycięte obrazki z papieru czy zabawkowe monety.
- Przygotuj przedmioty: Broń minimum 6 sztuk, apteczka (tyle sztuk ile drużyn uczestniczy w zabawie), przedmioty zwykłe dowolne minimum 8 sztuk. Wszystkie przedmioty mogą być rysunkami wyciętymi z papieru lub prawdziwymi przedmiotami.
- Przygotuj mapę z oznaczeniami: ,,D" lokalizacja dukatów (im więcej lokalizacji tym lepiej). W danych lokalizacjach rozłóż różne ilości dukatów (2 6 sztuk na jedną lokalizację). ,,B" lokalizacja położenia Broni. ,,S" lokalizacja położenia Strażnika. ,,A'' lokalizacja położenia Apteczki. ,,R" lokalizacja położenia Rannego Rycerza. ,,P" lokalizacja położenia różnych przedmiotów. ,,H" lokalizacja położenia Handlarza. ,,K" Punkt docelowy Gry. ,,Start" Punkt startowy drużyn.
- Wybierz kilka osób z uczestników do konkretnych ról: 1 3 osoby, strażnicy 1 3 osoby, ranni rycerze 1 2 osoby handlarze.
- Pozostałych uczestników podziel na kilka drużyn.
- Do każdego punktu oznaczonego na mapie przygotuj wyznaczone przedmioty lub uczestników czyli w punktach ,,B" umieść bronie, w punktach ,,S" umieść strażników itd.
- Ustaw drużyny na punktach startowych i każdej z nich przekaż mapę.
ZASADY:
- Zadaniem każdej z drużyn jest zdobycie jak największej liczby dukatów i dotarcie do punktu ,,K" w określonym czasie.
- Drużyna, która nie dotrze do punktu ,,K" w limicie czasowym, nie liczy się w końcowej punktacji.
- Dukaty można zdobyć na 4 sposoby: odnalezienie dukatów ukrytych w miejscu zaznaczonym na mapie literą „D”. Dukaty zabiera ten kto będzie pierwszy. odnalezienie broni w miejscu „B”. Bronią walczymy ze strażnikiem w miejscu „S”. Wygrywając dostajemy 10 dukatów. odnalezienie apteczki w miejscu „A”. Apteczką ratujemy rannego rycerza w miejscu „R”. Od rycerza dostajemy 6 dukatów. odnalezienie przedmiotów w punkcie „P”. Przedmioty sprzedajemy handlarzowi w miejscu ,,H". Za każdy przedmiot dostajemy od 4 do 8 dukatów (ich wartość zna tylko handlarz).
- Z jednego miejsca „B” i „P” można jednorazowo wziąć tylko jeden przedmiot lub jedną broń.
- Walczyć ze strażnikiem można tylko 3 razy wciągu gry (ale za każdym razem inna bronią).
- Apteczki można użyć tylko raz.
- Po upływie określonego czasu drużyny podliczają swój dorobek dukatów. Drużyna, ktróa zdobędzie ich najwięcej wygrywa.