Bieg z rękawicą
Kategorie:
Na-WF 
Cel:
Złapanie przeciwników.
Miejsce:
mała sala, hala sportowa, plener
Sprzęt:
piłka, hula hop
Liczba uczestników:
10 - 40
Wiek:
7 - 13
Dodatkowe cechy:
średni czas trwania (ok 2-5 minut), gry indywidualne
Co rozwija:
zwinność, szybkość reakcji, celność
PRZYGOTOWANIE:
- Umieść kilka hula hop (zamków) na krawędziach pola gry.
- Umieść kulę armatnią w każdym zamku.
- Wybierz kilku graczy do roli rycerzy, którzy będą bronić zamków i królestw.
- Rycerze stają w środku obręczy (zamków) z kulami armatnimi.
- Pozostali zawodnicy ustawiają się na wyznaczonej linii startowej.
ZASADY:
- Rycerze rzucają kulami armatnimi w każdego, kto wchodzi na ich teren.
- Rycerze mogą jedynie rzucać będąc w zamku (hula hop).
- Mogą z niego wychodzić, by zebrać kule armatnie.
- Przeciwnik musi przejść przez królestwo (od jednego końca pola gry do drugiego) nie zostając zbitym.
- Jeżeli przejdą na drugą stronę, są bezpieczni.
- Jeżeli gracz zostanie złapany, dołącza do zamku, który go zbił i staje się rycerzem tego zamku.
- Gra toczy się, aż wszyscy zawodnicy zostaną złapani.