Ćwir, ćwir
Kategorie:
Na-WF
Cel:
Odgadnięcie, kto ćwierka.
Miejsce:
mała sala, hala sportowa, plener
Sprzęt:
kij, inny
Liczba uczestników:
4 - 14
Wiek:
8 - 11
Dodatkowe cechy:
średni czas trwania (ok 2-5 minut), gry indywidualne
Co rozwija:
zwinność, orientację w przestrzeni, koncentrację
PRZYGOTOWANIE:
- Wyznacz gracza, który będzie miał nałożoną opaskę na oczy oraz będzie trzymał kij.
- Pozostali siadają w kole dookoła niego.
ZASADY:
- Osoba z opaską porusza się powoli, próbując dotknąć kijem innego gracza.
- Gdy osoba z opaską dotknie kijem jakiegoś gracza, każe mu powiedzieć: „Ćwir ćwir".
- Jeśli odgadnie imię ćwierkającego gracza, zamieniają się oni miejscami.
- Jeżeli nie zgadnie, rusza dalej z kijem.
- Po wcześniej ustalonej liczbie prób uczestnicy zmieniają się miejsca w kole.
- Uczestnicy mogą próbować unikać kija lecz tylko poprzez zmianę ułożenia tułowia, bez odrywania nóg od podłoża.