Czarne Stopy

Cel:
Dotknięcie wodza będą niezauważonym.
Miejsce:
plener
Sprzęt:
brak sprzętu
Liczba uczestników:
4 - 20
Wiek:
7 - 11
Dodatkowe cechy:
rodzic z dzieckiem, średni czas trwania (ok 2-5 minut), bez przygotowań, gry indywidualne
Co rozwija:
zwinność, szybkość reakcji, spostrzegawczość
PRZYGOTOWANIE:
- Wyznacz pole do zabawy. Teren musi zawierać dużą liczbę krzaków/drzew, pagórków itp.
- Prowadzący staje się wielkim wodzem i ustawia się w widocznym miejscu.
- Uczestnicy zabawy (młodzi indianie) ustawiają się około 10 metrów od wielkiego wodza.
ZASADY:
- Młodzi indianie mają za zadanie podejść i dotknąć wodza niezauważeni.
- Wódz klaszcząc 1 raz odwraca się plecami do uczestników, którzy w tym czasie się skradają.
- Wódz klaszcze 2 razy odwraca się i wypatruje indian. Gdy kogoś zobaczy wyklucza go z rozgrywki.
- Klaszcze raz i znowu się odwraca. Indianie znowu go podchodzą, wódz znowu klaszcze dwa razy, wypatruje indian itd.
- Gra toczy się aż ktoś dotknie wodza.