Dalej, rybo!

0 (0)

Kategorie:
Cel:
0
(0)

Posiadanie kompletnych zestawów kart.

0 (0)

Miejsce: dom, mała sala, plener
Sprzęt: karty
Liczba uczestników: 3 - 8
Wiek: 7 - 21
Dodatkowe cechy: rodzic z dzieckiem, średni czas trwania (ok 2-5 minut), gry indywidualne
Co rozwija: logiczne myślenie, pamięć

PRZYGOTOWANIE:

  • Rozdaj karty, jeżeli jest dwóch lub trzech graczy, każdy dostaje 7 kart, jeżeli graczy jest więcej, dostają oni po 5 kart.
  • Pozostałe karty umieszczone są w pliku frontem do dołu na środku, tworząc "rybny" plik.

ZASADY:

  • Gracze sortują karty w grupy np. grupa 5, grupa dam, nie pokazując kart innym.
  • Osoba na lewo od rozdającej prosi któregokolwiek z graczy o karty z jakiejkolwiek grupy, którą posiada.
  • Jeżeli proszony gracz ma daną kartę, musi ją oddać.
  • Proszący jeżeli uda mu się poprosić o kartę, którą akurat dana osoba ma i mu przekazuje, może prosić danego gracza o inne karty dopóki nie trafi na takie, których dany gracz nie posiada.
  • Jeżeli gracz nie ma karty, o którą go proszono, mówi do uczestnika, który prosił "Idź na ryby".
  • Proszący, który ,,poszedł na ryby" bierze jedną kartę z pliku rybnego i osoba, która kazała mu iść staje się nowym proszącym.
  • Ktokolwiek, kto zbierze cztery karty z setu (np. cztery damy) kładzie je zakryte przed sobą.
  • Zwycięża gracz, który ma same kompletne zestawy.

MODYFIKACJE:

Brak