DRUŻYNOWY WYŚCIG SKOKAMI
Kategorie:
Na-WF
Cel:
Zdobycie jak największej liczby punktów
Miejsce:
mała sala, hala sportowa, plener
Sprzęt:
pachołki
Liczba uczestników:
8 - 30
Wiek:
9 - 14
Dodatkowe cechy:
średni czas trwania (ok 2-5 minut), na punkty, gry drużynowe
Co rozwija:
skoczność, komunikację
PRZYGOTOWANIE:
- Przygotuj boisko o wymiarach połowy boiska do siatkówki z wyznaczonymi liniami startu i oddalonego o 9m półmetka.
- Na linii półmetka ustaw po 1 chorągiewce dla każdej z drużyn. 2. W grze biorą udział dwie drużyny o jednakowej liczbie zawodników oraz dwóch sędziów.
- Drużyny w rzędach, trzymając za biodra poprzedników, stają przed linią startu, naprzeciwko swoich chorągiewek ustawionych na półmetku.
- Sędziowie stoją obok drużyn.
ZASADY:
- Na sygnał prowadzącego drużyny startują jednocześnie, poruszając się do półmetka i po okrążeniu chorągiewki wracają na linię startu — skokami obunóż, trzymając się wzajemnie za biodra.
- Drużyna, która szybciej ustawi się na linii startu w takiej pozycji, w jakiej startowała (w rzędzie), otrzymuje 10 punktów, druga — 9 punktów.
- Za każdy popełniony przez zawodnika i zgłoszony przez sędziego błąd: rozłączenie stóp w czasie skoków, rozerwanie się rzędów, nieominięcie chorągiewki na półmetku — drużynie odejmuje się po 1 punkcie.
- Wygrywa drużyna, której po uwzględnieniu błędów pozostanie więcej punktów.