Ekstrameta

0 (0)

Kategorie:
Cel:
0
(0)

Trafić piłką przeciwnika.

0 (0)

Miejsce: mała sala, hala sportowa, plener
Sprzęt: piłka
Liczba uczestników: 10 - 30
Wiek: 8 - 15
Dodatkowe cechy: długa gra (powyżej 5 min), na punkty, gry drużynowe
Co rozwija: zwinność, komunikację, celność

PRZYGOTOWANIE:

  • W grze mogę brać udział dwie drużyny po 5 15 osób.
  • Utwórz pole gry o kształcie koła, dostosowane wielkością do liczby grających.
  • Podziel uczestników na dwie drużyny.
  • Jedna z drużyn drogą losowania zostaje zespołem atakującym i zajmuje miejsce na obwodzie koła, a druga wchodzi do środka koła.

ZASADY:

  • Zawodnicy atakujący są w posiadaniu piłki.
  • Na sygnał atakujący zaczynają podawać między sobą piłkę ponad głowami obrońców, którzy starają się poruszać w środku koła tak, aby być zawsze jak najdalej od piłki.
  • Zadaniem atakujących jest w dogodnym momencie trafić rzucaną piłką w jednego z obrońców.
  • Jeżeli rzut okaże się niecelny, następuje zmiana ról, atakujący przechodzą do środka koła.
  • Jeżeli obrońca zostanie trafiony, stara się jak najszybciej chwycić piłkę i z miejsca złapania piłki trafić w uciekających zawodników z drużyny atakującej.
  • Jeżeli trafi uciekającego, również następuje zmiana ról, gdy jednak chybi, gra rozpoczyna się od początku.
  • Obrońcom nie wolno łapać piłki przy rzucie atakującego, złapanie bowiem traktowane jest jak trafienie zawodnika.
  • Grę można prowadzić na czas wtedy wygrywa drużyna, która w określonym czasie trafiła więcej przeciwników, lub na punkty w tym przypadku zwycięstwo przypada zespołowi, który wcześniej uzyskał określoną liczbę trafień.

MODYFIKACJE:

Brak