Fałszywy artysta

Cel:
Odgadnięcie kto jest szpiegiem.
Miejsce:
dom, mała sala
Sprzęt:
papier i długopis
Liczba uczestników:
4 - 10
Wiek:
10 - 35
Dodatkowe cechy:
śmieszna, rodzic z dzieckiem, średni czas trwania (ok 2-5 minut), gry indywidualne
Co rozwija:
kreatywność, spostrzegawczość
PRZYGOTOWANIE:
- Przygotuj kawałki papieru równe liczbie graczy. Na każdym kawałku oprócz jednego pisze to samo słowo. Może to być aktywność, miejsce, osoba lub jakikolwiek rzeczownik. Jeden kawałek pozostawia pusty.
- Rozdaje po jednym kawałku każdemu graczowi.
- Gracz z czystą kartką jest szpiegiem.
- Ustaw w jednym miejscu stół z pustą kartką papieru.
- Każdy gracz otrzymuje długopis.
ZASADY:
- Organizator daje grupie wskazówkę słowa, zazwyczaj kategorię związaną ze słowem. Np. jeżeli słowem był "pies" to mówi "zwierzęta domowe".
- Pierwszy gracz zostaje wybrany losowo. Rysuje on jedną linię/szlaczek na kartce, co powinno pokazać, że wie o jakie słowo chodzi, by łatwiej odgadnąć szpiega.
- Gra toczy się dalej, każdy gracz rysuje jedną kreskę/szlaczek.
- Gdy każdy uczestnik będzie dwa razy przy rysunku,rysowanie kończy się.
- Na sygnał każdy głosuje na osobę, która według niego jest szpiegiem.
- Osoba z największą liczbą głosów jest uznawana za szpiega. Jeżeli odgadną, wygrywają. Jeżeli nie, wygrywa szpieg.