Gra samurajów
Kategorie:
Na-WF 
Cel:
Zrzucenie jeźdźca przeciwników.
Miejsce:
hala sportowa, plener
Sprzęt:
brak sprzętu
Liczba uczestników:
6 - 6
Wiek:
12 - 18
Dodatkowe cechy:
średni czas trwania (ok 2-5 minut), gry drużynowe
Co rozwija:
zwinność, koordynację, siłę, komunikację, równowagę
PRZYGOTOWANIE:
- Podziel uczestników na 3 osobowe drużyny.
- Ustawienie w trójce: Dwie osoby stają jeden za drugin. Stojący z tyłu wykonuje skłon tułowia w przód i chwyta rękoma za pas osobę stojącą z przodu (można też chwycić partnera wpół). Trzeci zawodnik siada okrakiem, jak jeździec na konia, na zawodniku, który wykonał skłon do przodu.
- Grę tę należy organizować na miekkim podłożu (trwaw, piasek, materace).
ZASADY:
- Walkę prowadzą "jeźdźcy", którzy starają się zrzucić przeciwnika. Jednocześnie walczy ze sobą dwóch jeźdźców (dwie trójki).
- Nie można uderzać zawodników tworzących rydwan. Celem jest tylko drugi jeździec, a jedyne dozwolone ruchy to chwyty i próby strącenia nimi z konia.
- Wygrywa drużyna, której "jeździec" nie zostanie zrzucony.
- Grę powtarza się trzy razy, aby każdy zawodnik mógł wystąpić w roli i jeźdźca.