Gra samurajów

0 (0)

Kategorie:
Cel:
0
(0)

Zrzucenie jeźdźca przeciwników.

0 (0)

Miejsce: hala sportowa, plener
Sprzęt: brak sprzętu
Liczba uczestników: 6 - 6
Wiek: 12 - 18
Dodatkowe cechy: średni czas trwania (ok 2-5 minut), gry drużynowe
Co rozwija: zwinność, koordynację, siłę, komunikację, równowagę

PRZYGOTOWANIE:

  • Podziel uczestników na 3 osobowe drużyny.
  • Ustawienie w trójce: Dwie osoby stają jeden za drugin. Stojący z tyłu wykonuje skłon tułowia w przód i chwyta rękoma za pas osobę stojącą z przodu (można też chwycić partnera wpół). Trzeci zawodnik siada okrakiem, jak jeździec na konia, na zawodniku, który wykonał skłon do przodu.
  • Grę tę należy organizować na miekkim podłożu (trwaw, piasek, materace).

ZASADY:

  • Walkę prowadzą "jeźdźcy", którzy starają się zrzucić przeciwnika. Jednocześnie walczy ze sobą dwóch jeźdźców (dwie trójki).
  • Nie można uderzać zawodników tworzących rydwan. Celem jest tylko drugi jeździec, a jedyne dozwolone ruchy to chwyty i próby strącenia nimi z konia.
  • Wygrywa drużyna, której "jeździec" nie zostanie zrzucony.
  • Grę powtarza się trzy razy, aby każdy zawodnik mógł wystąpić w roli i jeźdźca.

MODYFIKACJE:

brak