Grający diabeł

Cel:
Nie zostać złapanym.
Miejsce:
mała sala, hala sportowa, plener
Sprzęt:
hula hop
Liczba uczestników:
5 - 28
Wiek:
6 - 11
Dodatkowe cechy:
średni czas trwania (ok 2-5 minut), gry indywidualne
Co rozwija:
szybkość, zwinność
PRZYGOTOWANIE:
Wyznacz pole gry, a na nim 2 – 3 koła o średnicy 1 metra.ZASADY:
- Drogą losowania wyznacz diabła (berek), który stara się złapać jednego z uciekających zawodników.
- Jeżeli mu się to uda, zamienia się rolą z uciekającym.
- Uciekający może się schronić i uniknąć złapania poprzez wejście do koła. Może w nim jednak pozostać najwyżej 10 sekund.
- W tym czasie diabeł oddala się i goni innego zawodnika.
- W jednym kole może stać tylko jeden uciekający.