Halma

Cel:
Przesunięcie pionków na pole przeciwnika.
Miejsce:
dom, mała sala
Sprzęt:
papier i długopis, monety
Liczba uczestników:
2 - 2
Wiek:
9 - 60
Dodatkowe cechy:
długa gra (powyżej 5 min), gry indywidualne
Co rozwija:
logiczne myślenie
PRZYGOTOWANIE:
Narysuj linie planszy i umieść pionki tak, jak na ilustracji.ZASADY:
- Każdy gracz porusza się po kolei swoimi pionkami w kierunku drugiego końca planszy.
- Pionek może przesunąć się na wolne sąsiednie pole.
- Jeśli na sąsiednim polu jest pionek, obok którego jest wolne pole, inny pionek może go przeskoczyć.
- Można przeskakiwać własne pionki lub pionki przeciwnika, można też łączyć skoki.
- Zwycięzcą jest gracz, który pierwszy przesunie swoje pionki na pola, gdzie znajdowały się pionki przeciwnika na początku gry.