Halma

0 (0)

Cel:
0
(0)

Przesunięcie pionków na pole przeciwnika.

0 (0)

Miejsce: dom, mała sala
Sprzęt: papier i długopis, monety
Liczba uczestników: 2 - 2
Wiek: 9 - 60
Dodatkowe cechy: długa gra (powyżej 5 min), gry indywidualne
Co rozwija: logiczne myślenie

PRZYGOTOWANIE:

Narysuj linie planszy i umieść pionki tak, jak na ilustracji.

ZASADY:

  • Każdy gracz porusza się po kolei swoimi pionkami w kierunku drugiego końca planszy.
  • Pionek może przesunąć się na wolne sąsiednie pole.
  • Jeśli na sąsiednim polu jest pionek, obok którego jest wolne pole, inny pionek może go przeskoczyć.
  • Można przeskakiwać własne pionki lub pionki przeciwnika, można też łączyć skoki.
  • Zwycięzcą jest gracz, który pierwszy przesunie swoje pionki na pola, gdzie znajdowały się pionki przeciwnika na początku gry.

MODYFIKACJE:

Brak