Kampa

0 (0)

Kategorie:
Cel:
0
(0)

Skuteczne złapanie piłki.

0 (0)

Miejsce: mała sala, hala sportowa, plener
Sprzęt: piłka
Liczba uczestników: 6 - 12
Wiek: 7 - 14
Dodatkowe cechy: długa gra (powyżej 5 min), na punkty, gry drużynowe
Co rozwija: koordynację, komunikację, celność

PRZYGOTOWANIE:

  • Boisko o 40 m długości i 10 m szerokości podziel na trzy części. Dwie zewnętrzne części mają po 10 m, a środkowa część ma 20 metrów (część wspólna).
  • W grze biorą udział dwa równe zespoły (od trzech do sześciu zawodników każdy).
  • Każda drużyna ustawia się na swoim zewnętrznym 10 metrowym boisku.
  • Losowaniem wyznacza się rozpoczynających grę.

ZASADY:

  • Jeden z zawodników wylosowanej drużyny rozpoczyna grę rzutem piłki górą do drużyny przeciwnej.
  • Piłka nie może się toczyć.
  • Drużyna, do której rzucono piłkę, stara się ją złapać jednorącz (jeżeli jest to mała piłeczka) lub oburącz (w przypadku dużej piłki).
  • Zawodnik, który złapał piłkę, odrzuca ją do sektora przeciwników.
  • Jeżeli piłka upadnie na wspólnym środkowym polu lub poza sektorem przeciwnika, piłkę odrzuca kapitan zespołu.
  • Drużyna zdobywa punkt, jeżeli złapie piłkę podaną bezpośrednio z powietrza i wtedy, kiedy piłka rzucona przez przeciwnika nie trafi w boisko drużyny łapiącej.
  • Gra trwa do umówionej wcześniej liczby punktów.

MODYFIKACJE:

Brak