Kampa
Kategorie:
Na-WF 
Cel:
Skuteczne złapanie piłki.
Miejsce:
mała sala, hala sportowa, plener
Sprzęt:
piłka
Liczba uczestników:
6 - 12
Wiek:
7 - 14
Dodatkowe cechy:
długa gra (powyżej 5 min), na punkty, gry drużynowe
Co rozwija:
koordynację, komunikację, celność
PRZYGOTOWANIE:
- Boisko o 40 m długości i 10 m szerokości podziel na trzy części. Dwie zewnętrzne części mają po 10 m, a środkowa część ma 20 metrów (część wspólna).
- W grze biorą udział dwa równe zespoły (od trzech do sześciu zawodników każdy).
- Każda drużyna ustawia się na swoim zewnętrznym 10 metrowym boisku.
- Losowaniem wyznacza się rozpoczynających grę.
ZASADY:
- Jeden z zawodników wylosowanej drużyny rozpoczyna grę rzutem piłki górą do drużyny przeciwnej.
- Piłka nie może się toczyć.
- Drużyna, do której rzucono piłkę, stara się ją złapać jednorącz (jeżeli jest to mała piłeczka) lub oburącz (w przypadku dużej piłki).
- Zawodnik, który złapał piłkę, odrzuca ją do sektora przeciwników.
- Jeżeli piłka upadnie na wspólnym środkowym polu lub poza sektorem przeciwnika, piłkę odrzuca kapitan zespołu.
- Drużyna zdobywa punkt, jeżeli złapie piłkę podaną bezpośrednio z powietrza i wtedy, kiedy piłka rzucona przez przeciwnika nie trafi w boisko drużyny łapiącej.
- Gra trwa do umówionej wcześniej liczby punktów.