Kapsle

Cel:
Dotarcie do mety jako pierwszy.
Miejsce:
dom, mała sala, hala sportowa, plener
Sprzęt:
taśma
Liczba uczestników:
2 - 16
Wiek:
5 - 35
Dodatkowe cechy:
rodzic z dzieckiem, długa gra (powyżej 5 min), kto pierwszy, gry indywidualne
Co rozwija:
koordynację, celność
PRZYGOTOWANIE:
- Narysuj kredą/taśmą na podłożu trasę wyścigu pełną zakrętów i wąskich odcinków.
- Utwórz linię startu i mety.
ZASADY:
- Każdy gracz kładzie swój kapsel na linii startu.
- Zawodnicy po kolei pstrykają palcami w swoje kapsle tak, żeby przebyły jak najdłuższą drogę nie wychodząc poza linię trasy.
- Jeśli kapsel zatrzymał się na torze, może tam zostać, lecz jeśli wypadł z trasy, wraca do miejsca, gdzie przekroczył linię i czeka na następną kolejkę.
- Pierwsza osoba, której kapsel przekroczy linię mety, zostaje zwycięzcą.