Kono

0 (0)

Cel:
0
(0)

Zbiecie pionków przeciwnika.

0 (0)

Miejsce: dom, mała sala
Sprzęt: papier i długopis, monety
Liczba uczestników: 2 - 2
Wiek: 9 - 60
Dodatkowe cechy: długa gra (powyżej 5 min), gry indywidualne
Co rozwija: logiczne myślenie

PRZYGOTOWANIE:

  • Narysuj planszę i ustaw pionki na punktach przecięcia linii tak jak na rysunku.
  • Gracze wybierają swój kolor oraz decydują kto rozpoczyna grę.

ZASADY:

  • Gracz zbija pionka przeciwnika, przeskakując swojego pionka i lądując na pionku przeciwnika.
  • Zbity pionek jest wtedy usuwany z planszy.
  • Na początku gry wszystkie miejsca są zajęte, partia zawsze zaczyna się od zbicia pionka.
  • Gdy na planszy zaczynają się pojawiać wolne miejsca, pionek może przesunąć się po linii na sąsiedni wolny punkt.
  • Gracz może zbić pionek przeciwnika, jeśli otoczy go swoimi pionkami.
  • Zwycięzcą gry zostaje osoba, która pierwsza pozostawi przeciwnikowi tylko jednego pionka.

MODYFIKACJE:

Brak