Kono

Cel:
Zbiecie pionków przeciwnika.
Miejsce:
dom, mała sala
Sprzęt:
papier i długopis, monety
Liczba uczestników:
2 - 2
Wiek:
9 - 60
Dodatkowe cechy:
długa gra (powyżej 5 min), gry indywidualne
Co rozwija:
logiczne myślenie
PRZYGOTOWANIE:
- Narysuj planszę i ustaw pionki na punktach przecięcia linii tak jak na rysunku.
- Gracze wybierają swój kolor oraz decydują kto rozpoczyna grę.
ZASADY:
- Gracz zbija pionka przeciwnika, przeskakując swojego pionka i lądując na pionku przeciwnika.
- Zbity pionek jest wtedy usuwany z planszy.
- Na początku gry wszystkie miejsca są zajęte, partia zawsze zaczyna się od zbicia pionka.
- Gdy na planszy zaczynają się pojawiać wolne miejsca, pionek może przesunąć się po linii na sąsiedni wolny punkt.
- Gracz może zbić pionek przeciwnika, jeśli otoczy go swoimi pionkami.
- Zwycięzcą gry zostaje osoba, która pierwsza pozostawi przeciwnikowi tylko jednego pionka.