Kopnij puszkę

0 (0)

Kategorie:
,
Cel:
0
(0)

Złapanie uczestników.

0 (0)

Miejsce: plener
Sprzęt: brak sprzętu
Liczba uczestników: 6 - 22
Wiek: 6 - 11
Dodatkowe cechy: długa gra (powyżej 5 min), bez przygotowań, gry indywidualne
Co rozwija: szybkość, spostrzegawczość

PRZYGOTOWANIE:

  • Wybierz gracza, który będzie szukał.
  • Przekaż dla szukającego puszkę.

ZASADY:

  • Gracz, który jest "tym" zaczyna kopiąc puszkę i licząc do 100.
  • W tym czasie pozostali gracze chowają się.
  • Gdy kopacz skończy liczyć stawia puszkę i krzyczy "gotowi czy nie, przybywam".
  • Kopacz szuka innych graczy. Gdy znajdzie, krzyczy jej/jego imię i biegnie do puszki, by pierwszy ją przewrócić.
  • Jeżeli mu się nie uda przewrócić puszki jako pierwszemu lub pomyli imię osoby, zaczyna od nowa (kopie puszkę i liczy do 100), a w tym czasie uczestnicy mogą zmienić swoje kryjówki.
  • Jeżeli szukający skutecznie zaklepie daną osobę, gracz ten musi stać koło puszki.
  • Inne osoby ukrywające się, mogą ratować złapanych przewracając puszkę będąc niezauważonym. Wówczas również Kopacz zaczyna liczyć i kopać puszkę od nowa.
  • Gra kończy się gdy każdy zostanie złapany lub po określonym czasie gry.

MODYFIKACJE:

Brak