Koty i mysz

Cel:
Uniemożliwić myszy ruch lub dotarcie myszy na drugą stronę planszy.
Miejsce:
dom, mała sala
Sprzęt:
papier i długopis, monety
Liczba uczestników:
2 - 2
Wiek:
8 - 60
Dodatkowe cechy:
długa gra (powyżej 5 min), gry indywidualne
Co rozwija:
logiczne myślenie
PRZYGOTOWANIE:
- Wykonaj planszę naklejając czarne, trzycentymetrowe kwadraty na 24 centymetrowy kwadrat z białej tektury.
- Pionki stawiamy w pozycji startowej. Czerwony pionek to mysz, a zielone pionki to koty.
ZASADY:
- Gracze wykonują ruchy po kolei. Mysz zawsze porusza się o jedno pole po przekątnej i może iść do przodu lub do tyłu. Koty również poruszają się po przekątnej, lecz mogą iść tylko do przodu.
- Żaden pionek nie może złapać drugiego.
- Mysz musi dotrzeć do drugiej strony planszy i zostawić koty za sobą.
- Koty mają za zadanie złapać mysz w pułapkę, uniemożliwiając jej wykonanie następnego ruchu.