Koty i mysz

0 (0)

Cel:
0
(0)

Uniemożliwić myszy ruch lub dotarcie myszy na drugą stronę planszy.

0 (0)

Miejsce: dom, mała sala
Sprzęt: papier i długopis, monety
Liczba uczestników: 2 - 2
Wiek: 8 - 60
Dodatkowe cechy: długa gra (powyżej 5 min), gry indywidualne
Co rozwija: logiczne myślenie

PRZYGOTOWANIE:

  • Wykonaj planszę naklejając czarne, trzycentymetrowe kwadraty na 24 centymetrowy kwadrat z białej tektury.
  • Pionki stawiamy w pozycji startowej. Czerwony pionek to mysz, a zielone pionki to koty.

ZASADY:

  • Gracze wykonują ruchy po kolei. Mysz zawsze porusza się o jedno pole po przekątnej i może iść do przodu lub do tyłu. Koty również poruszają się po przekątnej, lecz mogą iść tylko do przodu.
  • Żaden pionek nie może złapać drugiego.
  • Mysz musi dotrzeć do drugiej strony planszy i zostawić koty za sobą.
  • Koty mają za zadanie złapać mysz w pułapkę, uniemożliwiając jej wykonanie następnego ruchu.

MODYFIKACJE:

Brak