Król kręgli
Kategorie:
Na-WF 
Cel:
Posiadanie jak najwięcej zamków.
Miejsce:
mała sala, hala sportowa, plener
Sprzęt:
piłka, hula hop, pachołki
Liczba uczestników:
6 - 33
Wiek:
8 - 15
Dodatkowe cechy:
długa gra (powyżej 5 min), gry indywidualne
Co rozwija:
zwinność, koordynację, komunikację, celność
PRZYGOTOWANIE:
- Każdy gracz umieszcza swoje królestwo (obręcz) w polu gry.
- W królestwie muszą umieścić swój zamek (kręgiel).
- Każdy gracz dostaje kulę armatnią (piłkę) na start.
ZASADY:
- Gracze rzucają kulą armatnią celując w zamek przeciwnika.
- Jeżeli zamek zostanie zbity, gracz dołącza do zbijającego razem ze swoim królestwem.
- Gracze mogą poruszać się po polu gry by odzyskać kule.
- Jeżeli zostaje zbite połączone królestwo, całe królestwo dołącza do zbijającego.
- Królestwo z największą ilością zamków wygrywa.
- Nie można podnosić zbitego pachołka.
- Uczestnicy mogą dowolnie bronić i rzucać kule armatnie.
- Nie ma żadnego kontaktu fizycznego między zawodnikami!