Kto pierwszy do mety
Kategorie:
Na-WF 
Cel:
Jak najszybsze dotarcie do mety.
Miejsce:
mała sala, hala sportowa, plener
Sprzęt:
pachołki
Liczba uczestników:
6 - 30
Wiek:
7 - 13
Dodatkowe cechy:
średni czas trwania (ok 2-5 minut), kto pierwszy, gry indywidualne
Co rozwija:
szybkość
PRZYGOTOWANIE:
- Ustaw uczestników w szeregu na linii startu.
- W odległości 20 – 30 kroków wyznacz półmetek chorągiewką lub pachołkiem.
ZASADY:
- Na sygnał prowadzącego wszyscy biegną do półmetka, okrążają go prawym bokiem i wracają na linię startu.
- Zawodnik, który pierwszy minie linię, otrzymuje 3 punkty, drugi – 2 punkty, trzeci – 1 punkt.
- Wyścig powtarza się trzy lub cztery razy.
- Za każdym razem uczestnicy zmieniają miejsce startowe w szeregu.
- Wygrywa zawodnik, który zdobędzie najwięcej punktów.
MODYFIKACJE:
- Jeżeli w grupie znajdują się uczestnicy o zróżnicowanym wieku lub posturze, to można próbować wyrównania szans. Najmłodsi (najdrobniejsi) będą startować z linii startu, natomiast starsi (najsilniejsi) – z dalszych odległości, na przykład za każdy rok różnicy zwiększa się dystans o 5 kroków. Linia mety (startu w powrotnej drodze) jest wspólna dla wszystkich.