Lisy i kłusownicy
Kategorie:
Na-WF 
Cel:
Zdobyć najwięcej punktów.
Miejsce:
hala sportowa
Sprzęt:
pachołki
Liczba uczestników:
4 - 20
Wiek:
8 - 15
Dodatkowe cechy:
średni czas trwania (ok 2-5 minut), długa gra (powyżej 5 min), na punkty, gry drużynowe
Co rozwija:
szybkość, zwinność, szybkość reakcji
PRZYGOTOWANIE:
- Wyznacz pole do zabawy.
- Podziel uczestników na dwie grupy: lisów i kłusowników.
- Obie grupy stają na przeciwnych końcach wyznaczonego pola zabawy.
- Na środku pola po dwóch bokach ustawione są dwie bramki z pachołków.
ZASADY:
- Na sygnał ,,lis", zawodnik z drużyny Lisów rusza i stara się dostać do jednej z dwóch bramek znajdujących się na polu zabawy.
- Na ten sam sygnał rusza zawodnik z drużyny Kłusowników i stara się złapać Lisa przed dotarciem do jednej z bramek.
- Przed sygnałem goniący (Kłusownicy) są ustawieni tyłem do pola gry.
- Drużyna, która złapała lub zdążyła uciec zdobywa punkt.
MODYFIKACJE:
- Po kilku rundach można zmniejszyć „bramki” tak, aby utrudnić zadanie uciekającym.
- Aby urozmaicić zabawę, można eksperymentować z ustawieniem pachołków.