Mistrz do mistrza
Kategorie:
Na-WF 
Cel:
Powtórzenie opisanej sekwencji jak największą ilość razy bez pomyłki uczestników.
Miejsce:
dom, mała sala, plener
Sprzęt:
brak sprzętu
Liczba uczestników:
5 - 15
Wiek:
8 - 14
Dodatkowe cechy:
średni czas trwania (ok 2-5 minut), bez przygotowań, gry indywidualne
Co rozwija:
szybkość reakcji, integracja, poczucie rytmu, koncentrację
PRZYGOTOWANIE:
Usadź uczestników w kręgu i wyznacz mistrza, który nadaje tempo oraz zaczyna grę.ZASADY:
- Wszyscy w tym samym rytmie (na cztery) wykonują następujący ruch: uderzenie dłońmi w kolana klaśnięcie dłońmi pstryknięcie palcami pauza
- Podczas uderzania dłońmi w kolana Mistrz wypowiada swoje imię, na klaśnięcie mówi „do”, podczas pstryknięcia wypowiada imię osoby, której przekazuje głos. Osoba która została wywołana powtarza czynność: najpierw mówi swoje imię (1), następnie (2) „do”, a potem wypowiada imię osoby, której przekazuje głos (3).
- Osoba która się pomyli odpada z gry. Istnieje również wariant gry, w którym celem jest zastąpić mistrza, tzn. kolejka idzie zgodnie ze wskazówkami zegara, jeśli mistrz się pomyli jego miejsce zajmuje osoba siedząca po jego lewej stronie. Każdy kto się pomyli idzie na koniec czyli siada po prawej stronie mistrza – cała kolejka oczywiście powoli się przesuwa.
- Dozwolone jest wywoływanie samego siebie, czy to by złapać oddech, czy żeby zmylić resztę uczestników.
- Warto pamiętać, żeby imiona się nie powtarzały, jeśli tak się dzieje, należy jeszcze przed rozpoczęciem zabawy ustalić jak będziemy się zwracać do poszczególnych uczestników.