Nieruchomy cel

0 (0)

Kategorie:
Cel:
0
(0)

Nie stracić punktów.

0 (0)

Miejsce: hala sportowa, plener
Sprzęt: inny
Liczba uczestników: 6 - 22
Wiek: 8 - 13
Dodatkowe cechy: średni czas trwania (ok 2-5 minut), gry drużynowe
Co rozwija: szybkość, zwinność, szybkość reakcji

PRZYGOTOWANIE:

  •  Wyznacz pole do zabawy.
  • Wybierz jedną osobę i daj jej piłkę.
  •  Ustaw graczy wokół osoby z piłką.

ZASADY:

  •  Prowadzący wywołuje dowolny numer, a członkowie obu zespołów, którym przydzielono ten numer, biegną do prowadzącego, żeby złapać chusteczkę, wrócić z nią do swojej drużyny i nie dać się złapać przeciwnikowi.
  •  Jeśli graczowi uda się zabrać chusteczkę do swojej bazy, tzn. za linię jego zespołu, osoba, która goniła go, odpada z gry i staje za prowadzącym. Jeśli natomiast goniącemu uda się złapać osobę z chusteczką, to ona jest eliminowana z gry.
  • Zawodnikowi nie wolno przekraczać środkowej linii, dopóki jego przeciwnik lub on sam nie chwyci chusteczki.
  • Po wyeliminowaniu zawodnika z gry, inny członek tego samego zespołu przejmuje jego numer, lecz zachowuje swoją pierwszą liczbę.
  •  Gracz, który przed chwilą złapał chusteczkę, może uratować osobę ze swojej drużyny, dotykając ją po drodze do bazy (osoby stojące za prowadzącym). Jeśli zawodnik z przeciwnego zespołu znów dotknie tego samego gracza, jest on ponownie eliminowany z gry.
  •  Prowadzący wywołuje numery tak długo, aż wszyscy zawodnicy z jednej drużyny zostaną wyeliminowani. 7. Jeśli ktoś uda, że zabrał chusteczkę i podstępem zmusi przeciwnika do przekroczenia linii, osoba, która przekroczyła ją, odpada z gry.

MODYFIKACJE:

Brak