Nieruchomy cel
Kategorie:
Na-WF
Cel:
Nie stracić punktów.
Miejsce:
hala sportowa, plener
Sprzęt:
inny
Liczba uczestników:
6 - 22
Wiek:
8 - 13
Dodatkowe cechy:
średni czas trwania (ok 2-5 minut), gry drużynowe
Co rozwija:
szybkość, zwinność, szybkość reakcji
PRZYGOTOWANIE:
- Wyznacz pole do zabawy.
- Wybierz jedną osobę i daj jej piłkę.
- Ustaw graczy wokół osoby z piłką.
ZASADY:
- Prowadzący wywołuje dowolny numer, a członkowie obu zespołów, którym przydzielono ten numer, biegną do prowadzącego, żeby złapać chusteczkę, wrócić z nią do swojej drużyny i nie dać się złapać przeciwnikowi.
- Jeśli graczowi uda się zabrać chusteczkę do swojej bazy, tzn. za linię jego zespołu, osoba, która goniła go, odpada z gry i staje za prowadzącym. Jeśli natomiast goniącemu uda się złapać osobę z chusteczką, to ona jest eliminowana z gry.
- Zawodnikowi nie wolno przekraczać środkowej linii, dopóki jego przeciwnik lub on sam nie chwyci chusteczki.
- Po wyeliminowaniu zawodnika z gry, inny członek tego samego zespołu przejmuje jego numer, lecz zachowuje swoją pierwszą liczbę.
- Gracz, który przed chwilą złapał chusteczkę, może uratować osobę ze swojej drużyny, dotykając ją po drodze do bazy (osoby stojące za prowadzącym). Jeśli zawodnik z przeciwnego zespołu znów dotknie tego samego gracza, jest on ponownie eliminowany z gry.
- Prowadzący wywołuje numery tak długo, aż wszyscy zawodnicy z jednej drużyny zostaną wyeliminowani. 7. Jeśli ktoś uda, że zabrał chusteczkę i podstępem zmusi przeciwnika do przekroczenia linii, osoba, która przekroczyła ją, odpada z gry.