Palant prosty

0 (0)

Kategorie:
Cel:
0
(0)

Utrzymanie się w ,,królestwie” jak najdłużej.

0 (0)

Miejsce: hala sportowa, plener
Sprzęt: piłka, inny
Liczba uczestników: 5 - 20
Wiek: 10 - 17
Dodatkowe cechy: długa gra (powyżej 5 min), gry indywidualne
Co rozwija: zwinność, koordynację, celność, odbicie piłki

PRZYGOTOWANIE:

  • W zabawie może uczestniczyć dowolna, większa od 5, liczba uczestników.
  • Utwórz pole do gry. Najlepiej by był to równy plac.
  • Podziel pole gry na "królestwo" z którego wykonuje się odbicia kijem, i "przegraną "– w którym łapie się piłkę.
  • Około 15 kroków od "królestwa" ustawiony jest kamień lub chorągiewka. To miejsce nazywamy "metą".
  • Ustawienie zawodników – jeden z grających stoi z kijem oraz piłką w "królestwie", pozostali gracze w różnej odległości od niego na "przegranej".

ZASADY:

  • Gra toczy się przez z góry ustalony czas lub do momentu, aż jeden z grających wykona konkretną liczbę prawidłowych podbić.
  • Przed grą, drogą losowania lub wyliczania, ustala się kolejność zawodników do odbicia piłki.
  • Pierwszy gracz staje w "królestwie", pozostali ustawiają się w polu "przegranym".
  • Zawodnik w "królestwie "odbija piłkę kijem jak najdalej potrafi.
  • Zawodnik z "przegranej", któremu uda się piłkę chwycić bezpośrednio z powietrza, zastępuje odbijającego w "królestwie ".
  • Podbijacz (zawodnik w królestwie) ma prawo tylko do trzykrotnego podbicia piłki i to pod warunkiem, że nie zostanie ona wcześniej złapana z powietrza.
  • Podbijacz może przedłużyć swój pobyt w "królestwie ". Chcąc mieć prawo do dalszych trzech odbić, musi przynajmniej raz podbić piłkę tak daleko, aby mógł bezpiecznie "wykupić się", tj. pobiec do mety, dotknąć jej ręką lub nogą i wrócić do "królestwa". Podczas tego biegu przeciwnicy mogą go zbić piłką, albo odrzucić piłkę do "królestwa" zanim podbijacz wróci do niego. W obu przypadkach podbijacz traci prawo do gry w "królestwie" i idzie na "przegraną". Jego miejsce w "królestwie" zajmuje ten, który go "skuł" lub też wyprzedził piłką.
  • W przypadku, gdy podbijacz trzykrotnie odbijając piłkę nie osiągnął mety i nie powrócił, zastępuje go w "królestwie" następny zawodnik, według umówionej wcześniej kolejności.
  • Wygrywa indywidualnie ten zawodnik, który utrzyma się w królestwie najdłużej (ilość podbić).

MODYFIKACJE:

Brak