Palant prosty
Kategorie:
Na-WF 
Cel:
Utrzymanie się w ,,królestwie” jak najdłużej.
Miejsce:
hala sportowa, plener
Sprzęt:
piłka, inny
Liczba uczestników:
5 - 20
Wiek:
10 - 17
Dodatkowe cechy:
długa gra (powyżej 5 min), gry indywidualne
Co rozwija:
zwinność, koordynację, celność, odbicie piłki
PRZYGOTOWANIE:
- W zabawie może uczestniczyć dowolna, większa od 5, liczba uczestników.
- Utwórz pole do gry. Najlepiej by był to równy plac.
- Podziel pole gry na "królestwo" z którego wykonuje się odbicia kijem, i "przegraną "– w którym łapie się piłkę.
- Około 15 kroków od "królestwa" ustawiony jest kamień lub chorągiewka. To miejsce nazywamy "metą".
- Ustawienie zawodników – jeden z grających stoi z kijem oraz piłką w "królestwie", pozostali gracze w różnej odległości od niego na "przegranej".
ZASADY:
- Gra toczy się przez z góry ustalony czas lub do momentu, aż jeden z grających wykona konkretną liczbę prawidłowych podbić.
- Przed grą, drogą losowania lub wyliczania, ustala się kolejność zawodników do odbicia piłki.
- Pierwszy gracz staje w "królestwie", pozostali ustawiają się w polu "przegranym".
- Zawodnik w "królestwie "odbija piłkę kijem jak najdalej potrafi.
- Zawodnik z "przegranej", któremu uda się piłkę chwycić bezpośrednio z powietrza, zastępuje odbijającego w "królestwie ".
- Podbijacz (zawodnik w królestwie) ma prawo tylko do trzykrotnego podbicia piłki i to pod warunkiem, że nie zostanie ona wcześniej złapana z powietrza.
- Podbijacz może przedłużyć swój pobyt w "królestwie ". Chcąc mieć prawo do dalszych trzech odbić, musi przynajmniej raz podbić piłkę tak daleko, aby mógł bezpiecznie "wykupić się", tj. pobiec do mety, dotknąć jej ręką lub nogą i wrócić do "królestwa". Podczas tego biegu przeciwnicy mogą go zbić piłką, albo odrzucić piłkę do "królestwa" zanim podbijacz wróci do niego. W obu przypadkach podbijacz traci prawo do gry w "królestwie" i idzie na "przegraną". Jego miejsce w "królestwie" zajmuje ten, który go "skuł" lub też wyprzedził piłką.
- W przypadku, gdy podbijacz trzykrotnie odbijając piłkę nie osiągnął mety i nie powrócił, zastępuje go w "królestwie" następny zawodnik, według umówionej wcześniej kolejności.
- Wygrywa indywidualnie ten zawodnik, który utrzyma się w królestwie najdłużej (ilość podbić).