Pilot

Cel:
Pokonanie wyznaczonej trasy jak najszybciej.
Miejsce:
hala sportowa, plener
Sprzęt:
taśma, inny
Liczba uczestników:
4 - 40
Wiek:
8 - 17
Dodatkowe cechy:
długa gra (powyżej 5 min), na czas, gry w parach
Co rozwija:
szybkość reakcji, komunikację, orientację w przestrzeni, koncentrację
PRZYGOTOWANIE:
- Podziel uczestników w dwójki.
- Taśmą lub kredą wyznacz trasę szeroką na 1 metr i długą na 30 metrów. Trasa powinna być kręta i zawiła.
- Przygotuj 5 różnych przedmiotów, które wydają charakterystyczne dźwięki.
- Ustaw te przedmioty na końcu trasy.
ZASADY:
- Każda para ustala między sobą znaczenie każdego dźwięku, które wydają przygotowane przedmioty (naprzód, w tył, na prawo, na lewo, stój).
- Każda dwójka ustala, która osoba będzie pokonywać trasę z zasłoniętymi oczami, a która będzie nadawać sygnały z końca trasy za pomocą przedmiotów.
- Pierwsza dwójka ustawia się na swoich pozycjach. Na sygnał Uczestnik z zawiązanymi oczami musi pokonać wyznaczoną trasę w jak najkrótszym czasie. Druga osoba z pary pilotuje go poprzez wydawanie dźwięków za pomocą przedmiotów. Za każde nadepnięcie na linię para otrzymuje 5 sekund kary, a za przekroczenie linii 10 sekund.
- Podczas zabawy należy zachować absolutną ciszę.
- Dwójka, która uzyska najlepszy czas pokonania toru, wygrywa.