POŚCIG ZA SKOCZKIEM
Kategorie:
Na-WF
Cel:
Zdobycie jak najwięcej punktów
Miejsce:
hala sportowa, plener
Sprzęt:
pachołki
Liczba uczestników:
8 - 24
Wiek:
9 - 13
Dodatkowe cechy:
średni czas trwania (ok 2-5 minut), na punkty, gry drużynowe
Co rozwija:
skoczność, komunikację
PRZYGOTOWANIE:
- Przygotuj boisko o wymiarach jak do koszykówki. Wyznacz dwie linie startu oddalone od siebie o 5 8 metrów oraz linię mety oddaloną o 15 20 metrów od dalszej linii startu.
- W grze uczestniczą dwie drużyny o jednakowej liczbie zawodników.
- Wybrani drogą losowania zawodnicy jednej drużyny — jako "ścigający" — ustawiają się w szeregu na dalszej linii startu, a zawodnicy drugiej drużyny—jako „skoczkowie” — ustawiają się w szeregu na linii startu bliżej mety.
ZASADY:
- Na sygnał prowadzącego startują zawodnicy obu drużyn — drużyna „skoczków" skacze na jednej nodze, a drużyna „ścigająca" biegnie.
- Zadaniem drużyny „skoczków” jest jak najszybciej znaleźć się za linią mety i nie dać się dotknąć przed metą.
- Zadaniem zawodników „Ścigających”jest dotknięcie uciekających.
- Zawodnik skaczący, jeżeli zmieni nogę lub dwiema nogami dotknie podłoża, jest uważany za schwytanego.
- Zawodnik „Ścigający” może dotknąć tylko jednego „skoczka”
- Za każdego dotkniętego „skoczka” drużyna otrzymuje punkt.
- Po zakończeniu pościgu następuje podsumowanie punktów zdobytych przez drunę „Ścigającą”
- Po powrocie na linię startu następuje zmiana ról drużyn.
- Pościg powtarzamy parzystą liczbę razy
- Wygrywa drużyna, która zdobędzie więcej punktów.