POŚCIG ZA SKOCZKIEM

0 (0)

Kategorie:
Cel:
0
(0)

Zdobycie jak najwięcej punktów

0 (0)

Miejsce: hala sportowa, plener
Sprzęt: pachołki
Liczba uczestników: 8 - 24
Wiek: 9 - 13
Dodatkowe cechy: średni czas trwania (ok 2-5 minut), na punkty, gry drużynowe
Co rozwija: skoczność, komunikację

PRZYGOTOWANIE:

  • Przygotuj boisko o wymiarach jak do koszykówki. Wyznacz dwie linie startu oddalone od siebie o 5 8 metrów oraz linię mety oddaloną o 15 20 metrów od dalszej linii startu.
  • W grze uczestniczą dwie drużyny o jednakowej liczbie zawodników.
  •  Wybrani drogą losowania zawodnicy jednej drużyny — jako "ścigający" — ustawiają się w szeregu na dalszej linii startu, a zawodnicy drugiej drużyny—jako „skoczkowie” — ustawiają się w szeregu na linii startu bliżej mety.

ZASADY:

  •  Na sygnał prowadzącego startują zawodnicy obu drużyn — drużyna „skoczków" skacze na jednej nodze, a drużyna „ścigająca" biegnie.
  •  Zadaniem drużyny „skoczków” jest jak najszybciej znaleźć się za linią mety i nie dać się dotknąć przed metą.
  •  Zadaniem zawodników „Ścigających”jest dotknięcie uciekających.
  •  Zawodnik skaczący, jeżeli zmieni nogę lub dwiema nogami dotknie podłoża, jest uważany za schwytanego.
  • Zawodnik „Ścigający” może dotknąć tylko jednego „skoczka”
  •  Za każdego dotkniętego „skoczka” drużyna otrzymuje punkt.
  •  Po zakończeniu pościgu następuje podsumowanie punktów zdobytych przez drunę „Ścigającą”
  •  Po powrocie na linię startu następuje zmiana ról drużyn.
  •  Pościg powtarzamy parzystą liczbę razy
  •  Wygrywa drużyna, która zdobędzie więcej punktów.

MODYFIKACJE:

Brak