Rekin i rybki
Kategorie:
Na-WF 
Cel:
Nie dać się złapać rekinowi.
Miejsce:
mała sala, hala sportowa, plener
Sprzęt:
brak sprzętu
Liczba uczestników:
9 - 27
Wiek:
7 - 11
Dodatkowe cechy:
średni czas trwania (ok 2-5 minut), na punkty, gry drużynowe
Co rozwija:
szybkość, zwinność
PRZYGOTOWANIE:
- Wybierz osobę, która będzie "rekinem".
- Podziel pozostałych uczestników na dwie drużyny.
- Drużyny ustawiają się w szeregach naprzeciwko siebie, na wyznaczonych liniach oddalonych od siebie o 15 – 20 kroków.
- "Rekin" ustawia się na środku, między liniami.
ZASADY:
- Na sygnał zawodnicy obu drużyn jednocześnie przebiegają do przeciwległych linii.
- W tym czasie "rekin" stara się dotknąć ręką przebiegających zawodników.
- Po każdym przebiegnięciu "rekin" podaje liczbę złapanych z obu drużyn.
- Złapani przez "rekina" nadal pozostają w grze.
- Za każdego złapanego drużyna otrzymuje punkt karny.
- Gra trwa do momentu, aż któraś z drużyn otrzyma uprzednio określoną liczbę punktów karnych, na przykład 5. W tej sytuacji wygrywa drużyna przeciwna.