Słup
Kategorie:
Na-WF
Cel:
Utworzyć jak najszersze koło.
Miejsce:
mała sala, hala sportowa, plener
Sprzęt:
brak sprzętu
Liczba uczestników:
8 - 28
Wiek:
6 - 11
Dodatkowe cechy:
średni czas trwania (ok 2-5 minut), gry indywidualne
Co rozwija:
koordynację
PRZYGOTOWANIE:
- Wybieramy jedną osobę, która zostanie „słupem".
- Słup stoi nieruchomo na środku koła.
- Pozostali otaczają „słup" i chwytają się za ręce.
ZASADY:
- Na sygnał wszyscy zaczynają chodzić wokół słupa.
- Gdy „słup" mówi: „Rozciągnąć koło", uczestnicy idą dalej i prostują ręce, rozciągając koło i odsuwając się jak najdalej od słupa. Gdy słup powie ,,zwęzić się", uczestnicy starają się jak najbardziej zwęzić koło nie dotykając słupa. Przez cały czas trzymają się za ręce.
- Uczestnicy zabawy chodzą wokół słupa dopóty, dopóki ktoś nie dotknie słupa lub dopóki koło nie pęknie.