Słup

0 (0)

Kategorie:
Cel:
0
(0)

Utworzyć jak najszersze koło.

0 (0)

Miejsce: mała sala, hala sportowa, plener
Sprzęt: brak sprzętu
Liczba uczestników: 8 - 28
Wiek: 6 - 11
Dodatkowe cechy: średni czas trwania (ok 2-5 minut), gry indywidualne
Co rozwija: koordynację

PRZYGOTOWANIE:

  • Wybieramy jedną osobę, która zostanie „słupem".
  •  Słup stoi nieruchomo na środku koła.
  •  Pozostali otaczają „słup" i chwytają się za ręce.

ZASADY:

  • Na sygnał wszyscy zaczynają chodzić wokół słupa.
  • Gdy „słup" mówi: „Rozciągnąć koło", uczestnicy idą dalej i prostują ręce, rozciągając koło i odsuwając się jak najdalej od słupa. Gdy słup powie ,,zwęzić się", uczestnicy starają się jak najbardziej zwęzić koło nie dotykając słupa. Przez cały czas trzymają się za ręce.
  •  Uczestnicy zabawy chodzą wokół słupa dopóty, dopóki ktoś nie dotknie słupa lub dopóki koło nie pęknie.

MODYFIKACJE:

Osoby, które dotkną słup lub dwoje graczy, którzy puszczą swoje ręce, opuszczają koło i przyłączają się do słupa w środku.