Spęd rodeo

Cel:
Poprawne zademonstrowanie galopu.
Miejsce:
mała sala, hala sportowa, plener
Sprzęt:
inny
Liczba uczestników:
5 - 25
Wiek:
6 - 9
Dodatkowe cechy:
średni czas trwania (ok 2-5 minut), gry indywidualne, bez rywalizacji
Co rozwija:
zwinność, koordynację
PRZYGOTOWANIE:
- Ustaw uczestników w luźnej rozsypce na polu gry (prerii).
- Wybierz kilku kowbojów/kowbojek.
- Każdy kowboj otrzymuje lasso (makaron pływacki).
- Reszta uczestników gra dzikie konie.
- Z boku pola do zabawy zaznacz specjalne pole "ranczo".
ZASADY:
- Na sygnał prowadzącego wszyscy uczestnicy zaczynają galopować.
- Kowboje i kowbojki próbują oznaczyć dzikie konie w galopie (dotknąć swoim lassem).
- Jeżeli koń jest oznaczony, musi udać się do rancza i zademonstrować poważny galop.
- Jeżeli prowadzący zatwierdzi galop, koń może udać się z powrotem na prerię.