Statki

0 (0)

Kategorie:
,
Cel:
0
(0)

Zatopić statki przeciwnika.

0 (0)

Miejsce: dom, mała sala
Sprzęt: papier i długopis
Liczba uczestników: 2 - 2
Wiek: 7 - 67
Dodatkowe cechy: rodzic z dzieckiem, długa gra (powyżej 5 min), kto pierwszy, gry indywidualne
Co rozwija: logiczne myślenie

PRZYGOTOWANIE:

Każdy z graczy rysuje na swojej kartce dwie siatki w kształcie kwadratu, którego boki mają długość dziesięciu kwadracików. Nad każdym kwadracikiem u góry obu siatek piszemy litery od A do J. Każdy wiersz numerujemy od 1 do 10, wpisując liczby po lewej stronie siatki. Teraz każdy kwadrat ma swoją literę i numer. Pole D3 jest w miejscu, gdzie kolumna D przecina wiersz 3.

ZASADY:

  • Każdy gracz rysuje następujące statki na jednej z siatek: lotniskowiec zajmujący pięć kwadratów, 2 niszczyciele, z których każdy składa się z czterech pól oraz pięć fregat zajmujących po jednym kwadracie każda.
  • Statki zaznacza się przez narysowanie prostokąta lub kwadratu o odpowiednich rozmiarach tak, żeby drugi gracz tego nie widział.
  • Statki nie mogą się dotykać bokiem ani rogiem.
  • Gdy pole walki jest gotowe, jedna osoba podaje literę i numer dowolnego kwadracika, a druga szuka tego pola na swojej mapie i odpowiada „pudło", jeśli pole jest puste albo „trafiony", jeśli jest na nim jakiś statek. Jeśli przeciwnik trafi wszystkie kwadraty, na których jest statek, mówimy „trafiony i zatopiony".
  • Gracz, który „strzelił", zapisuje wynik na drugiej mapie. Jeśli spudłował, na odpowiednim polu zapisuje kropkę.
  • Jeśli trafił w statek przeciwnika, zapisuje X i strzela jeszcze raz, dopóki nie spudłuje. Wtedy strzela druga osoba.
  • Wygrywa gracz, który pierwszy zatopi wszystkie statki przeciwnika.

MODYFIKACJE:

Brak