Szczur
Kategorie:
Na-WF
Cel:
Zdemaskowanie „szczura”.
Miejsce:
mała sala, hala sportowa, plener
Sprzęt:
piłka
Liczba uczestników:
10 - 34
Wiek:
7 - 12
Dodatkowe cechy:
krótka gra (do 1 minuty), gry indywidualne
Co rozwija:
spostrzegawczość
PRZYGOTOWANIE:
- Uczestnicy stoją w kole z rękami z tyłu.
- Jedna wybrana osoba siedzi w środku.
- Dowolna wybrana osoba w kole staje z wybranym wcześniej niedużym przedmiotem.
- Osoba będąca w środku nie może widzieć kto trzyma przedmiot na początku zabawy.
ZASADY:
- Osoby w kole ukrywają za plecami piłkę lub inny przedmiot, który jest „szczurem".
- Gracze podają sobie „szczura", za placami, gdy osoba siedząca w środku tego nie widzi.
- Jej zadaniem jest odkryć, kto trzyma ten przedmiot.
- Gdy osoba siedząca w środku zdemaskuje posiadacza „szczura", gracze ci zamieniają się rolami.