Telegram
Kategorie:
Słowne 
Cel:
Wygrywa drużyna, która szybciej ułoży poprawne zdanie.
Miejsce:
dom, mała sala, plener
Sprzęt:
brak sprzętu, gry słowne
Liczba uczestników:
4 - 12
Wiek:
11 - 16
Dodatkowe cechy:
śmieszna, średni czas trwania (ok 2-5 minut), gry drużynowe
Co rozwija:
kreatywność
PRZYGOTOWANIE:
Przydziel każdej grupie długi wyraz, np. demokracja.ZASADY:
- Drużyna ma za zadanie sformułować pełne zdanie, w którym każdy wyraz zaczyna się na kolejną literę z podanego wyrazu. Przykładowe zdanie wyglądałoby następująco: "Daniel Ewaryst Mokry, Olkusz. Kiedy rozwieziesz ancymonki, czekają je apanaże."
- Drużyny mają ograniczony czas na skonstruowanie pełnego zdania.
- Oczywiście zdanie może nie mieć wielkiego sensu, lecz ważne jest, by było poprawnie skonstruowane.