Thumper

Cel:
Naśladowanie ruchów w wybranym rytmie.
Miejsce:
dom, mała sala, hala sportowa, plener
Sprzęt:
brak sprzętu
Liczba uczestników:
5 - 12
Wiek:
9 - 45
Dodatkowe cechy:
rodzic z dzieckiem, średni czas trwania (ok 2-5 minut), bez przygotowań, towarzyska, gry indywidualne
Co rozwija:
koordynację, szybkość reakcji, poczucie rytmu, pamięć
PRZYGOTOWANIE:
Ustaw uczestników w kole.ZASADY:
- Każdy uczestnik wybiera swój własny, prosty ruch ręką lub nogą.
- Przejdź dookoła koła i każ każdemu zaprezentować swój ruch. Każdy uczestnik stara się zapamiętać ruchy każdego uczestnika. Ruchy nie mogą się powtarzać.
- Wszyscy uczestnicy zaczynają klaskać w wybranym rytmie. Wybierz jedną osobę, która rozpocznie zabawę.
- Klaskając w rytmie w pewnym momencie zamiast klaśnięcia wykonuje swój ruch, a następnie ruch dowolnej innej osoby z koła.
- Następna osoba, której ruch był pokazany robi to samo.
- Trzeba wykonywać ruchy płynnie w rytmie!
- Ktokolwiek popełni błąd lub pogubi rytm odpada.