Warcaby

0 (0)

Cel:
0
(0)

Zebranie pionków przeciwnika.

0 (0)

Miejsce: dom, mała sala
Sprzęt: papier i długopis, monety
Liczba uczestników: 2 - 2
Wiek: 6 - 60
Dodatkowe cechy: długa gra (powyżej 5 min), gry indywidualne
Co rozwija: logiczne myślenie

PRZYGOTOWANIE:

  • Zrób planszę o formacie szachownicy albo weź gotową planszę do gry w szachy.
  • Połóż pionki na pozycjach startowych, zgodnie z rysunkiem.

ZASADY:

  • Gracze po kolei poruszają się swoimi pionkami.
  • Grę zaczynają czarne pionki.
  • Pionki zawsze poruszają się po przekątnej, o jedno pole do przodu.
  • Gracz może zabrać przeciwnikowi jego pionka przeskakując go, jeśli za nim jest wolne pole. Skoki można ze sobą łączyć.
  • Jeśli jest to tylko możliwe, „zbijanie" pionków przeciwnika jest obowiązkowe. Jeśli Twój pionek może zbić drugi, ale tego nie zrobi, Twój przeciwnik może zabrać ci pionka, mówiąc „za niebicie traci życie".
  • Gdy pionek dojdzie do drugiego końca planszy, zmienia się w „damkę" , którą wyróżnia się przez położenie jednego pionka na drugi. Damka nadal porusza się po przekątnej, ale może iść do przodu i do tyłu oraz poruszać się o więcej niż jedno pole za jednym razem. Damka ma obowiązek zbijać inne pionki, jeśli jest to możliwe, w przeciwnym razie przeciwnik może ją zabrać.
  • Zwycięża osoba, która jako pierwsza zbierze wszystkie pionki przeciwnika.

MODYFIKACJE:

Brak