Wyścigi do baz

0 (0)

Kategorie:
Cel:
0
(0)

Zdobycie jak najwięcej punktów

0 (0)

Miejsce: hala sportowa, plener
Sprzęt: piłka, kij
Liczba uczestników: 8 - 16
Wiek: 10 - 18
Dodatkowe cechy: długa gra (powyżej 5 min), na punkty, gry drużynowe
Co rozwija: szybkość, koordynację, celność

PRZYGOTOWANIE:

  • Podziel uczestników na 4 osobowe drużyny.
  • Każdy zawodnik ma przypisany numer od 1 do 4.
  • Wyznacz pole do gry składające się z podwyższenia dla atakujących i dużego pachołka oddalonego o 6m.
  • Podwyższenie dla atakujących będzie nazwane "bazą atakującą" a stożek będzie nazwany "bazą biegnącą".
  • Jedno pole do gry przeznaczone jest dla jednej drużyny 4 osobowej.

ZASADY:

  • Pierwszy zawodnik podchodzi do podwyższenia, wyrzuca piłkę w górę i odbija ją kijem jak najdalej.
  • Zawodnicy drużyny obronnej próbują jak najszybciej złapać wybitą piłkę.
  • Zaraz po wybyciu piłki przez zawodnika atakującego zaczyna on biec w tę i z powrotem pomiędzy podwyższeniem i pachołkiem.
  • Za każdym razem po dotarciu do bazy (podwyższenie lub pachołek) uzyskuje punkt (np. jeżeli dotrze do bazy biegnącej i z powrotem uzyskuje 2 punkty)
  • Gracz atakujący biegnie do momentu, gdy zespół obronny będąc w posiadaniu piłki dotknie bazy biegnącej.
  • Kiedy gracz drużyny obronnej z piłką dotknie bazy biegnącej, gracz atakujący zatrzymuje się.
  • Gracz numer dwa ma swoją kolej a gracz numer jeden dołącza do drużyny obronnej w miejsce gracza numer 1.
  • Tura trwa dopóki każdy z graczy będzie miał swoją kolej.
  • Wygrywa gracz w danej drużynie, który zdobędzie najwięcej punktów.

MODYFIKACJE:

Brak