Yyyy
Kategorie:
Integracyjne 
Cel:
Szybkie wywołanie innego uczestnika zabawy.
Miejsce:
mała sala, hala sportowa, plener
Sprzęt:
inny
Liczba uczestników:
10 - 24
Wiek:
9 - 16
Dodatkowe cechy:
średni czas trwania (ok 2-5 minut), gry indywidualne
Co rozwija:
szybkość, szybkość reakcji, integracja, pamięć, koncentrację
PRZYGOTOWANIE:
Ustaw krzesła w okręgu.ZASADY:
- Uczestnicy siadają na krzesłach. Jedno krzesło pozostaje wolne.
- Wyznaczamy jedną osobę, która zostaje na środku. Jej zadaniem jest usiąść na krześle zanim zostanie ono zaklepane.
- Zaklepanie wygląda w następujący sposób: osoba, która ma wolne krzesło po prawej stronie musi uderzyć prawą dłonią w krzesło i wywołać imię kogoś z grupy.
- Ta osoba spokojnie zajmuje dane miejsce.
- Jeżeli osoba wywołująca się zająknie, mówiąc np. ,,yyy" lub powtórzy imię, które przed chwilą było wymienione lub nie zdąży wypowiedzieć imienia, a osoba ze środka usiądzie na danym miejscu, wówczas to ona wchodzi do środka.